Samsun
23 Ekim, 2024, Çarşamba
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Samsun B.B. Başkanı Demir açıkladı... Yol bahane, rant şahane

Samsun B.B. Başkanı Demir açıkladı... Yol bahane, rant şahane
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, alternatifsiz Doğu Çevre Yolu yerine, Batı Çevre Yolu'nun neden aceleye getirildiğini adeta bu sözlerle anlattı: "Yeni bir şehir inşasına fırsat verecek"

Samsun'da en çok tartışılan konuların başında çevre yolları geliyor. Şehrin önceliklerini ilke edinen uzmanlara göre Samsun'un Doğu Çevre Yolu elzem ve olmazsa olmaz ama Batı Çevre Yolu biraz zamanla yapılsa da olur. Ama Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir göreve geldiği günden beri tersini söylüyor. Doğu Çevre Yolu için bir tek çizik dahi atılmazken, Batı Çevre Yolu'nun çevresindeki arsaların kotları ve imar çalışmaları başladı bile. 

RANT PROJESİNİN İTİRAFI GİBİ

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, Batı Çevre Yolu'na neden bu kadar önem verdiklerini adeta yaptığı konuşmayla ortaya koydu. Cümlelerin arasındaki 'Yeni bir şehir inşasına fırsat verecek plan" diye tanımladığı Batı Çevre Yolu'nun aslında Samsunlunun acil sorunlarını çözmek için değil, bir rant projesi olduğu için önemli olduğunu Başkan Demir bu sözlerle ortaya koymuş oldu.

DEMİR: YENİ BİR ŞEHİR İNŞAASI...
Demir, Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi'nde Atakum ilçesi sınırlarındaki Batı Çevre Yolu etrafında kullanım kararlarının belirlenmesine ilişkin nazım imar planını içeren gündem maddesiyle ilgili yaptığı konuşmada şöyle demişti: "Tek tek yolların kotları yerinde tespit edilerek çalışılmış bir plan. Dere yatakları başta olmak üzere zemin etütleri dikkate alınarak imar uygulaması da çalışılarak yapıldı. Tam bir botanik bahçe içerisinde yeni bir şehir inşasına fırsat verecek bir plan.”

HER ŞEY ACİL İHALE İÇİN
Demir daha önceki açıklamalarında da, Batı Çevre Yolu'nu 2023 yılında acilen ihale edebilmek için çalıştıklarını belirterek,  "Bu planın özelliklerinden biri Batı Çevre Yolu'nu acilen 2023 yılında ihale etmeye yönelik. Dolayısıyla düzenli büyükşehir hizmet alanı yapılması. Orman alanlarının imar kanununda ifade edilen alanlara tahsis edilmesinin plan kararı olarak alınmasının sebebi budur. Çok güzel bir plan. İmara açılmaması gereken yerler imara açılmıyor. Süreç devam ediyor. Uygulaması da yapıldı" demişti.

BATI ÇEVRE YOLU RANT PROJESİDİR

Dönemin TMMOB Mimarlar Odası Genel Merkez Yönetim Kurulu üyesi İshak Memişoğlu, Gazetemiz Genel Yayın Yönetmeni Erdem Erol ile yaptığı söyleşide; Samsun Doğu Çevreyolu'nun, Batı Çevreyoluna göre 10 kat daha acil olduğunu, ancak Batı Çevreyolu'nun rant projesi olduğu için acelece yapılmak istendiğini söylemişti.  Memişoğlu, Batı Çevreyolu'nun sırf rant için, birilerinin baskısıyla acelece gündeme alındığını ifade etmişti.

DOĞU ÇEVREYOLU'NDA RANT OLANAĞI YOK
Memişoğlu yaptığı açıklamalarda şunları söylemişti: "Batı Çevreyolu bu kentin öncelikli konusu değil. Batı Çevreyolu ile nereye ulaşmak istiyorsunuz, nereye gitmek istiyorsunuz? Batıdaki kentlerle bizim bağlantımızın çok yoğunluğu yok ki.  Batımızda Sinop var ve orada da zaten Sinoplular yaşıyor.  Zaman zaman belli oranda turistin o da bu bölgeden turistin gittiği bir yer. Zaten Çorum'dan Ankara'dan gidiliyorsa zaten Kastamonu üzerinden  gidiliyor ki  o bölgenin yolları da tamamlanmış durumda ve rahat bir ulaşım aksı var.  Dolayısıyla Batı çevre yolunun üzerinde bu kadar hassasiyetle durulmasının aceleci davranılmasının tek sebebi var, Batı Çevreyolunun yaratacağı rant. Çünkü Batı Çevreyolu arazi koşulları ve etrafında rant oluşturma bakımından çok verimli. Doğu Çevreyolunda böyle bir rant yok. Doğu Çevreyolu kent parçasından oldukça kopuk geçiyor,  topoğrafik yapı itibariyle de genellikle tünel, viyadük ve köprülerden oluştuğu için çevresinde rant oluşturma olanağı yok. Ondan dolayı cazip değil.  Bugünkü yöneticilerimiz, ileri gelenlerimizin Doğu Çevreyolunu asla ağızlarına almamalarının sebebi bu. Burada oluşturulacak bu projenin doğuracağı rant yok. 

BATI ÇEVREYOLUNUN PLAN RAPORU KOMİK
Batı Çevreyolu plan açıklama raporu çok komik. Bu raporda 'Kaçak yapıyı engellemek için" diye yazılmış. Kaçak yapıyı engellemek için yol mu geçirmek gerekiyor. Kaçak yapılaşmayı engellemek senin kurumsal olarak görevin, nerede olursa olsun. Kırsalda da olsa senin görevin,  kentin çeperlerinde de olsa, merkezinde de olsa senin görevin. Bunu yol geçirmek suretiyle mi engelleyeceksin. Burada kast edilen şudur. Bu yolu biran önce geçirelim, yol geçtiği için buranın da imar planlarının hazırlanma zorunluluğu doğacaktır. Dolayıyla bu imar planının hazırlanması demek rantı ortaya koymak, doğurmak demektir.

DOĞU ÇEVREYOLU, BATIDAN 10 KAT DAHA ACİL

Peki, bu yola ihtiyacı var mı kentin? Ha ulaşım açısından Atakum bölgesinde belli avantajlar sağlar mı; sağlar. Ama Doğu Çevreyolu fikrinden hareket ettiğimizde Doğu Çevreyoluyla olayı karşılaştırdığımızda, Doğu Çevreyolunun gerekliliğinin yüzde 10'u kadar bile değildir. Bu anlamda akla gelen tek sebep oranın yaratacağı rantın yaratacağı cazibedir.  Ondan dolayı Batı Çevre yolu bir takım çevrelerin de baskısıyla aceleci bir tavırla gündeme alınmış ve çevre düzeni planlarına işlenerek oradaki bir takım fonksiyonlar oluşturulmuştur. Artık bunun da değerlendirmesini kamuoyuna bırakıyoruz. Ama son kez bir daha söylüyorum, Doğu Çevreyolu bu kentin olmazsa olmazıdır ve biran önce yapılmalıdır. Her geçen gün bu kentin aleyhine çalışmaktadır. Bu kent trafiğinin daha zorlu günler yaşayacağını göstermektedir."
 

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!