Nova Fashion Group, Samsun’a 30 milyon euroluk yatırımla yeni fabrika kurmaya hazırlanıyor. Tekstil sektöründe 37 yıldır faaliyet gösteren Nova Fashion Group’un Yönetim Kurulu Üyesi Umut Boz, dünyanın önde gelen markalarına hem üretim hem de ürün tedariki yaptıklarını, İstanbul ve Samsun Kavak OSB'deki fabrikalarda 600 kişinin çalıştığını söyledi.
TEK ŞART SERBEST BÖLGEDE YER TAHSİSİ
Boz, Samsun'da yeni yatırım hedeflediklerini belirterek, "Bundan 3 ay önce seçim arifesinde Samsun’da serbest bölge kuruldu. Ama sonra devamı gelmedi. Şimdi onun takipçisiyiz. Hatta kanun çıktı ve yer tahsisi de yapıldı. Şu an parselasyon işlemi aşamasında olan yere adayız. Olursa 30 milyon euroluk bir yatırım hedefliyoruz. 2025 yılında planladığımız bu yatırım için bin kişiye ilave istihdam sağlayacağız” dedi.
KAVAK'IN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRDİK
Bundan 14 yıl önce Samsun’a gittiklerini ve orada bir fabrika kurduklarını, bölgenin o dönemde de teşvik bölgesi konumunda olduğunu hatırlatan Boz, şunları söyledi: "Samsun’un Kavak ilçesindeyiz. Bölgenin 10 bin nüfusu var. Çalışma çağı dışındakileri çıkartırsanız 6 bin denebilir. Anadolu nüfusuna göre yaklaşık bin 200 hane eder. Biz orada herkesi kendimiz yetiştirdik diyebiliriz. Orası bir sosyal proje gibi konumlandırıldı. Kimse çalışmıyordu. Herkes evdeydi. Ancak şimdi çok özel bir yer oldu. Çünkü anne-kız var, kız kardeş, anneanne-torun, ağabey-kardeş, gelin-kaynana var. Neredeyse her haneye dokunuyoruz. Atatürk’ün bir sözü var; ‘Her fabrika bir kale gibidir.’ Fabrikamız bölgenin çevresini değiştirdi. Yollar değişti, okullar yapıldı, yerel esnaf kalkındı. Gelir kaynağı girdi.”
HEDEF CİRO: 105 MİLYON DOLAR
Grubun erkek giyim markası Hemington, 2025 yılına kadar 50, kadın markası Knitss ise 20 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini, özellikle global tekstil sektöründeki fonlardan ilgi gören Grubun, 2024 yılında şirketin yüzde 30’unu halka arz etmeyi de planladığını anlatan Boz, "Geçen yılki ciromuz 85 milyon dolar olarak gerçekleşti, bu yılki grup ciro beklentimiz ise 105 milyon dolar seviyesinde. Cirolarımızın yüzde 90’ı ihracattan, yüzde 10’u ise perakende satıştan geliyor. Bugün 26 ülkeye ihracat yapıyoruz ve ağırlıklı olarak Almanya, İngiltere, ABD, İsviçre, İspanya, Kanada, Uzakdoğu, Japonya, Çin ile çalışıyoruz. Son 3 yıldır ABD pazarına odaklandık. Önümüzdeki dönemde ABD, İspanya, Ortadoğu ve Azerbaycan’da büyümeyi planlıyoruz. Ayrıca grubumuzun erkek giyim markası Hemington’da Türkiye’de şu anda 7 şehirdeki 25 olan mağaza sayısını 2025 yılına kadar 50’ye çıkartmayı hedefliyoruz" ifadelirini kullandı.
Kaynak: Dünya Gazetesi
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.