© Samsun TV

Cemil Deveci'nin Atakum'u Yönetemediği Tescillendi

Samsun'un Atakum Belediyesi'nin Cemil Deveci tarafından yönetilemediği tescillendi. Deveci, aynı firmadan araç kiralama, baskı - basım, lastik kaplama, lastik alımı, boya alımı, inşaat malzemesi alımı yapmış ve ihalesiz 7,2 milyon TL ödemiş. Sayıştay raporunda 'yok' yok...

Sayıştay Raporu Cemil Deveci'nin Atakum'u yönetemediğini bir kez daha ortaya koydu. Doğrudan teminlerde usülsüzlükler, ihaleye yetersizliği bulunan kişiye ihale verme, doğrudan alımla verilen sınırın üç katı harcama, personelin izin haklarının verilmemesi, ilçede ruhsatsız 5 bin işyerinin bulunması sadece rapora yansıyanların bir bölümü.  Sayıştay hazırladığı raporla Cemil Deveci'ye "Atakum'u yönetememişiniz" demiş.

İŞTE O RAPORDAN BAŞLIKLAR

Sayıştayın raporunda Cemil Deveci'nin başkanı olduğu Atakum Belediyesi'nde  muhasebe ve kayıt işlemlerinde yapılan bir çok hatanın dışında, ihaleler ve doğrudan alımlar başta olmak üzere yapılan tüm yanlışlar tek tek sıralandı. İşte o rapordan başlıklar ve kısa özetler:

1- İhaleye Yeterlik Şartı Olmayan İstekliyle Sözleşme: Mesleki faaliyetlerinden dolayı mahkûm olan bir istekliyle ihale sözleşmesi imzalanmış.

AYNI FİRMA/ KİŞİDEN 7,2 MİLYON TL'LİK DOĞRUDAN ALIM

2- Mal ve Hizmet Alımlarının Kısımlara Bölünmesi: Parasal limit altında kalmak amacıyla alımların kısımlara bölünerek doğrudan temin yöntemiyle gerçekleştirilmiş.
Yapılan incelemede; harcama birimleri tarafından 2.271.467,75 TL’lik araç kiralama, 1.027.850,00 TL’lik baskı-basım işi, 1.190.890,00 TL’lik lastik kaplama, 758.080,00 TL’lik lastik alımı, 560.715,75 TL’lik boya ve 1.373.605,00 TL’lik inşaat malzemesi alımı gibi aynı nitelikteki toplamda 7.182.608,50 TL’lik mal ve hizmetin kısımlara bölünerek aynı tedarikçilerden doğrudan temin usulü ile alındığı tespit edilmiştir.

3- Doğrudan Temin Yoluyla Yapılan Alımlara İlişkin Bilgilerin Elektronik Kamu Alımları Platformu Üzerinden Kamu İhale Kurumuna Bildirilmediği, İdare tarafından doğrudan temin ile yapılan satın alma işlemlerinin Elektronik Kamu Alımları Platformu’na (EKAP) kaydedilmediği tespit edilmiş.
4 -Sigorta Poliçelerinde Hatalı Uygulamalar: Yapım işleri sigorta poliçelerinde bazı risk unsurlarına yüksek muafiyet oranları belirlenmiş.

SÖZLEŞME VAR, ÖDENEK KAYDI YOK

5- Gider Taahhütleri Hesabındaki Eksiklikler: Bazı gider taahhütleri muhasebeleştirilmediği için 920-Gider Taahhütleri Hesabı eksik bilgi sunmuş. Yapılan incelemede; 696 sayılı KHK kapsamındaki personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımına ilişkin 97.223.316,14 TL bedelli sözleşmenin bu hesaplarda takip edilmediği tespit edilmiştir. Bu durum gelecek dönemlerde ortaya çıkan mali yükümlülüklerin mali tablolar aracılığı ile doğru bir şekilde raporlanamamasına neden olmaktadır.

DOĞRUDAN ALIMA 3 KATI HARCANMIŞ

6- Bütçe Ödeneklerinin Aşılması: Parasal limitler dahilinde yapılan alımların bütçe ödeneklerinin %10’unu aşması ve Kamu İhale Kurumu’ndan gerekli onayın alınmaması. Yapılan incelemede; bütçenin yüzde 10'u olan 9.417.320,88 TL'lik alımların 21/f ve 22/d maddeleri kapsamında olması gerekirken; mal alımlarında 31.161.914,81 TL'lik yani ödeneklerin %33,09’una ulaşılmak suretiyle %10 sınırının aşıldığı tespit edildiği ortaya çıktı.

SOSYAL DEMOKRAT BELEDİYE AMA...

7- İşçilere Yıllık İzinlerin Kullandırılmaması: İşçilere yıllık izinlerin zamanında ve düzenli olarak kullandırılmadığı belirlenmiş. İncelemede; İdarede kadrolu olarak çalışan toplam 96 işçiden 17’sinin 50 ile 100 gün arasında, 26’sının 100 ile 200 gün arasında, 12’sinin 200 ile 300 gün arasında, 7’sinin 300 ile 400 gün arasında, 6’sının 400 ile 500 gün arasında ve 1 işçinin de 500 günden fazla yıllık izin hakkının mevcut olduğu tespit edilmiştir.

KÂR BÜTÇEYE GİRMEMİŞ

8- Bütçe İçi İşletme Kârının Yanlış Kullanılması: İşletme kârının belediye bütçesine gelir olarak kaydedilmediği tespit edilmiş. Belediye işletmesinin 672.513,37 TL kâr elde ettiği ve elde edilen bu kârın belediye bütçesine gelir kaydedilmediği tespit edilmiş.

SÖZLEŞME VAR ÖDEME YOK

9-Sosyal Denge Sözleşmesindeki Hatalı Hükümler: Sosyal denge ödenmesine ilişkin sözleşmede, konusu dışında hükümlere yer verilmiş. Sayıştay denetçilerinin raporunda  "Sosyal denge sözleşmesinde sosyal denge tazminatı ödemesi dışında hükümlere yer verilmemesi gerekmektedir"  denilirken, personele herhengibir ödeme yapılmadığına da  çekildi.

İŞ AVANSLARINI KAFALARINA GÖRE UYGULAMIŞLAR

10 - İş Avanslarında Mahsup ve Gecikme Zammı Sorunları: Bazı iş avansları mahsup süresi içinde kapatılmamış ve gecikme zammı uygulanmamış.
11 - Avans İçin Teminat Alınmaması ve Hatalı Muhasebe Kaydı: Bir hizmet alım işi için verilen avans karşılığında teminat alınmamış ve yanlış muhasebe kaydı yapılmış. İncelemede, " 19 Mayıs 2022 Yılı Konser Organizasyonu ve Toplu Açılış Töreni Hizmet Alım İşi İhalesi için verilen 228.000,00 TL tutarında avans karşılığında herhangi bir teminat alınmadığı" ibaresine de yer ver verildi.

DİĞER HATA VE YANLIŞLAR İSE ŞÖYLE SIRALANDI:

12- Dayanıklı Taşınırların Yanlış Hesaba Kaydedilmesi: Bazı taşınır malzemelerin yanlış hesaba kaydedildiği görülmüş.
13- Çevre Temizlik Vergisinin Hatalı Belirlenmesi: İşyerlerine ait çevre temizlik vergisine esas bina gruplarının yanlış belirlendiği belirtilmiş.
14- Gecekondu Fonunun Yanlış Kullanılması: Gecekondu fonundaki paraların fon amacı dışında kullanıldığı tespit edilmiş.
15- Vergi Mükellefiyeti Oluşturulmayan İşyerleri: İşyeri açma ve çalışma ruhsatından muaf iş yerleri için vergi mükellefiyeti oluşturulmamış.
16- İndirimli Bina Vergisinde Hatalı Uygulama: İndirimli bina vergisinden, şartları taşımayan kişiler yararlandırılmış.
17- Emlak Vergisi Tahakkukunda Hatalı Uygulama: Bazı iş yerlerinin emlak vergisi tahakkuklarının mesken oranı üzerinden yapılarak verginin eksik tahakkuk ettirildiği görülmüştür.

5000 İŞYERİNİN RUHSATI YOK

18- Ruhsatsız İşyerlerinin Varlığı: Belediye sınırları veya mücavir alanlar içinde işyeri açma ve çalışma ruhsatı almadan faaliyet gösteren iş yerleri bulunmuştur. Raporda Atakum'da 5007 işyerinin ruhsatsız çalıştığı ve hiç bir işlem yapılmadığı da bildirildi.
19- Ruhsatsız İşyerlerine İdari Para Cezası Uygulanmaması: İşyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan faaliyette bulunan iş yerlerine kapatma ve idari para cezası uygulanmamıştır.
20- Otopark Gelirlerinin Yanlış Yönetimi: Tahsil edilen otopark bedelleri, Otopark Yönetmeliği’ne aykırı olarak vadesiz hesaplarda takip edilmiş ve idarenin cari harcamalarında kullanılmıştır.
21- Ulusal Bayramlarda Çalışma Ruhsatı Harcı Tahsili: Ulusal bayram günlerinde faaliyet gösteren iş yerlerinden tatil günlerinde çalışma ruhsatı harcı tahsil edilmemiştir.
22- Kültür Varlıkları Katkı Payının Yönetimi: Taşınmaz kültür varlıklarının korunmasına ait katkı payı, Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığına aktarılmamıştır."

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER